کد خبر: ۲۷۵۱
۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

در مسیرحفظ قرآن

والدین محمد سبحان ضامن‌راز یازده ساله به این مهم اشراف دارند. اهمیتش را درک کرده‌اند و تدابیر درستی برای آینده فرزندشان در نظر گرفته‌اند تا بتوانند یک جوان موفق به جامعه تحویل بدهند. محمد سبحان قبل از اینکه به مدرسه برود حفظ کردن قرآن را شروع کرده و تاکنون توانسته دو جزء قرآن را حفظ کند. البته که دانش‌آموز ساعی و کوشایی است و علاقه خاصی به ریاضی دارد. با این کودک قرآنی محله طرق گفت‌وگو کردیم.

یکی از دوران‌های مهم زندگی انسان کودکی است. دوره‌ای که اگر والدین به آن توجه لازم داشته باشند پایه یک زندگی سالم برای فرزندان گذاشته خواهد شد. والدین محمد سبحان ضامن‌راز یازده ساله به این مهم اشراف دارند. اهمیتش را درک کرده‌اند و تدابیر درستی برای آینده فرزندشان در نظر گرفته‌اند تا بتوانند یک جوان موفق به جامعه تحویل بدهند. 

محمد سبحان قبل از اینکه به مدرسه برود حفظ کردن قرآن را شروع کرده و تاکنون توانسته دو جزء قرآن را حفظ کند. البته که دانش‌آموز ساعی و کوشایی است و علاقه خاصی به ریاضی دارد. با این کودک قرآنی محله طرق گفت‌وگو کردیم.

 

برادرهای قرآنی

محمد سبحان در خانواده‌ای متولد شده است که همه اعضای آن به حفظ قرآن کوشش دارند. با او که هم‌کلام می‌شویم شروع این مسیر معنوی را برایمان توضیح می‌دهد: پیش‌دبستانی بودم که برای اولین‌بار با برادر بزرگ‌ترم به کلاس‌های حفظ قرآن ‌رفتم. استاد پرسید برای حفظ آمده؟ 

برادرم گفت نه. هنوز به مدرسه نمی‌رود. قرار گرفتن در جوّ کلاس و دیدن پسرانی هم‌سن و سال خودش که برای حفظ آمده بودند او را به وجد می‌آورد. این کودک قرآنی ادامه می‌دهد: خیلی تحت‌تأثیر کلاس و استاد قرار گرفتم. هنگامی که پسران قرآن می‌خواندند صوت و لحنشان برایم شیرین بود. تشویق‌ها و غلط‌گیری استاد را دوست داشتم. به همین دلیل تصمیم گرفتم حفظ قرآن را شروع کنم.

 

با همراهی مادرم یک جزء حفظ کردم

محمد سبحان بعد از آن کلاس به مادرش می‌گوید که تمایل دارد قرآن را حفظ کند. خودش توضیح می‌دهد: هنگامی که مادرم متوجه شد تا چه اندازه مشتاق حفظ هستم خودش برای یاد دادن قرآن به من اقدام کرد. او کلاس‌های زیباخوانی قرآن و صوت و لحن را به طور کامل رفته است. 

به همین دلیل با لحن عربی فصیحی قرآن را به من آموزش داد. محمدسبحان برای حفظ از جزء30قرآن و سوره‌های کوچکش شروع می‌کند: مادرم سوره‌ها را می‌خواند و من تکرار می‌کردم. سرعت یادگیری‌ام‌ خوب بود. مادرم هم تشویق می‌شد که بیشتر با من تمرین و تکرار کند. هنگامی که به کلاس اول رفتم خواندن قرآن هم برایم فراهم شد. از طرفی با کلاس‌های حفظ قرآن استاد توانا در محله‌مان آشنا شدم.

جلسات حفظ قرآن این استاد به محمدسبحان کمک می‌کند تا بتواند علاوه بر حفظ جزء30 جزء یک را هم از حفظ کند

جلسات حفظ قرآن این استاد به محمدسبحان کمک می‌کند تا بتواند علاوه بر حفظ جزء30 جزء یک را هم از حفظ کند. او می‌گوید: جوّ کلاسمان بسیار دوستانه است. ارتباط داشتن با آن‌ها علاوه‌بر اینکه سبب شده در زمینه حفظ پیشرفت داشته باشم، باعث شده در برقراری ارتباطات اجتماعی هم بهتر شوم.

 محمد سبحان ظرف مدت یک ماه جزء یک قرآن را حفظ کرده است. اما کرونا سبب شده تا کلاس‌ها تعطیل شود و حرکت او در این مسیر کند شود. او می‌گوید: کلاس‌ها با آمدن کرونا تعطیل شده است، اما در خانه تکرار و تمرین می‌کنم تا بتوانم در مسابقه‌های قرآنی شرکت کنم. او آرزو دارد که روزی حافظ قرآن شود و برای این منظور سخت تلاش می‌کند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر